Ducati 959 Panigale Forum banner

Enkelzijdige swingarm

15K views 26 replies 10 participants last post by  russh  
#1 ·
Ik vraag er niet naar. Ik wilde gewoon iedereen laten weten dat de v2 swingarm een complete plug-and-play bolt-in is.
Image

#3 ·
Ik zou de 1199,1299 swingarm doen, maar besloot de v2 te proberen omdat ik hem compleet met remmen, abs, draad en remleiding goedkoper vond dan de 1199 of 1299. Het v2 tandwiel en de bandenmaat waren ook hetzelfde als de 959. Dacht dat het minder problemen zou geven met de snelheidsmeter en abs dan wat ik heb gezien met de 1199 of 1299 conversie. Na een paar honderd mijl kan ik zeggen dat alles perfect werkt.

#7 ·
Helaas kan ik niet veel aspecten van de handling vergelijken, omdat de dealer waar ik de motor vandaan heb, er shinkos op heeft gezet. Ik heb de voorkant veranderd in een parrelli om te passen bij de nieuwe achterband. Ik kan wel zeggen dat het insturen en de grip nu geweldig zijn, maar dat kan ook gewoon de bandenwissel zijn.

#8 ·
Ik dacht dat ik het zou proberen en kijken, want het is vrijwel dezelfde motor, maar dan met de SSA, andere kunststoffen en meer elektronica.

De remleiding liep rechtstreeks naar de ABS op de fabriekspositie van de 959, net als de ABS-sensordraad. Zelfs dezelfde achterremklauw en remblokken. Dezelfde 43t tandwiel en bandenmaat.

Helaas kan ik niet veel van de handlingaspecten vergelijken, omdat de dealer waar ik de motor vandaan heb, er Shinkos op heeft gezet. Ik heb de voorkant veranderd in een Parrelli om te passen bij de nieuwe achterband. Ik kan wel zeggen dat het insturen en de grip nu geweldig zijn, maar dat kan ook gewoon de bandenwissel zijn.
De geometrieverschillen tussen de 959 en V2 zijn waarschijnlijk niets dat iemand op straat zal merken, maar circuitrijders waarschijnlijk wel. De V2 is 2 mm hoger aan de achterkant en 2 mm korter aan de voorkant. Je zou dit kunnen bereiken door je triples los te draaien en de vorkbuizen omhoog te brengen/de triples 2 mm te verlagen, maar nogmaals, tenzij je met de motor op het circuit rijdt, zul je waarschijnlijk niets merken.

Ik zou aanraden om de YouTube-video van OTT te bekijken waarin wordt uitgelegd hoe je je sag en vering instelt voor je rijdersgewicht. Het kan je motorfiets transformeren en de meeste rijders beseffen nooit hoe slecht een motorfiets af fabriek kan presteren totdat ze hun sag goed hebben ingesteld. Omdat je die geometrie licht hebt veranderd, is het misschien goed om deze te controleren.

#11 ·
Ik heb mijn voorkant 5 mm (1 regel) verlaagd en liep tegen problemen aan, waarbij de band de radiateurkap raakte bij hard remmen met slicks. Dus ik heb hem gewoon weer omhoog gezet en een verstelbare schokdemperstang geïnstalleerd om de achterkant te verhogen. Ik hoop dat ik hetzelfde effect krijg door de achterkant te verhogen als ik had door de voorkant te verlagen.

#13 ·
Hallo
Ik overweeg dezelfde aanpassing voor mijn 959

Kon u de bestaande remleiding en ABS-kabel van uw 959 gebruiken of kwam alles van de V2?
Zo niet, kunt u dan de extra onderdelen opsommen die nodig zijn om de conversie te voltooien?

Veel dank
freebird_61 🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿
De achterbrug die ik besteld had, was compleet. Dus daar zaten de remleiding en ABS-kabel nog op. Vanwege de extra lengte die nodig is, denk ik niet dat de leiding of kabel van de 959 voldoende zal zijn.

Ik zou zeggen dat je de V2-kabel en -leiding nodig hebt. De remklauw en de draaipunbouten en achterbrug-afstandhouders zijn echter hetzelfde.

#27 ·
@Dingo $1100 voor een complete swingarm inclusief naaf, remklauw, rotor, sensorremleiding etc. en 425 voor wiel met pirelli corsa band. verzendkosten waren in totaal 100$, dus $1625. Ik denk dat ik iets meer heb betaald voor de complete swingarm in perfecte staat, maar alles wat nodig was, zat erbij. Vrij eenvoudige klus en duurde maar een paar uur.